onsdag 17 september 2008

Databök

Tjingeling alla som råkar hamna här!

Efter mycket bökande och stökande med att skapa denna blogg kan jag sitta här och skriva lite.

Jag tycker inte att jag är helt tappad bakom en vagn när det gäller datorer men i dag krånglade det ordentligt. Allt gick bra ända tills jag skulle skriva om mig själv och lägga in kort! Men tack vare min OOOTROLIGT, FANTASTISKA urmoder (vi har två underbara urmödrar i släkten) lyckades vi klura ut vad det var för "fel". Jag har inte någon vanlig mail adress i hemma datorn ännu utan hade använt mig av jobbets och då var jag tvungen att hämta ett svarsmail där och då fick mammas gamla arbetskamrat rycka in och ge mig adressen via hemdatorn så att jag kunde fortsätta. Jag kunde inte heller hämta kort från vårt kodak program (det verkar som om bilderna SITTER FAST där! Så åter igen fick min lilla mamma rycka in och skicka en bild. Den skickades till min jobbmail så den fick flyttas för att kunna läggas in. Ungefär där kände jag att lugnåfin kanske inte är det bästa namnet!!
Men nu funkar det och jag ska alldeles strax byta en myyyysig blöja. Fast än är Karl rätt så nöjd.
Tala om rörigt inlägg, men ni som kommer att kika in här ibland kommer att bli ganska vana. Massor med kramar från en mammaledig livsnjutare

4 kommentarer:

Långa Skuggan sa...

Det är en ära att vara den första som kommenterar din blogg. Och jag tackar för de vackra orden. Urmodern.

Nej, lugnochfin kanske inte passar RIKTIGT varje dag om jag känner multimamman rätt

lugnåfin sa...

Nä men lugnåfin kanske hjälper till så jag blir något lugnare? Önska kostar ju ingentin

Långa Skuggan sa...

Jag läste din presentation av dig själv alldeles nyss, men jag läste visst lite slarvigt. Tyckte först att det stod "Jag gillar att göra barn!!!!!"
Och det kanske inte heller är fel

www.frudecibel.blogg.se sa...

Jag kan rekommendera gmail.com om du vill ha en epostadress, som funkar i alla väder.
Tjusig Karl.
http://frudecibel.blogg.se