söndag 28 september 2008

Måndagmorgon igen!

Barnen kom igår och det var dags att ställa klockan på 05:50 igen, trodde att det skulle behövas.

Nu var det så att den minste lille terroristen tyckte att det var dags att leka och ha tjosan ca 03:00 och detta tilstånd varade ( med lite sömn emellan) tills det var dags att gå upp. Kom föresten på att det var dags att klippa hans tånaglar ungefär 05:00, då provade jag att göra mig tråkig i sängen genom att vända ryggen till. En liten parvel som knappt vet att han har händer hittade då mitt hår , tog spjärn med fötterna och DROG. Det var då min rygg kände att naglarna behöve klippas.

Jaja, sen var det dags att få upp resten av gänget. Den minsta tonåringen (som börjar bli den meste tonåringen) var inga problem med, det räkte med ett ljuvt godmorgon så var det klart. Tänkte då att det kanske skulle gå med den störste också idag. Nej ack nej det var som det brukar; jag var inne fyra gånger och för varje gång fick den ljuva stämman ett något vassare tonfall. Till slut kom även han upp och den allra minsta (förutom natt terroristen) kom upp av sig själv. Sedan gick allt fort för dem: Frukost fram, äta, frukost bort, borsta tänderna, klä på sig och springa till bussen. Den hönan som kom upp av sig själv fick åka med pappa.

Här sitter jag nu med en trött liten terrorist och försöker få min lilla hjärna att hänga med.

Snart har den gjort det och jag kommer då att känna att jag är världens lyckligaste för att jag har de goast ungdommar/ungar som finns.

Tjingeling

1 kommentar:

Långa Skuggan sa...

Jag känner igen alltihop, men det var väldigt väldigt längesen...