torsdag 22 januari 2009

Nyfikenhet.




Tänk om allt var lika nytt och spännande som för Kalle. Varje dag gör han något nytt. Idag var vi på lekplatsen utanför för första gången.
Det var kul! Inte när jag grävde i sanden ioförsig men gunga och åka rutchkana var hur kul som helst. Men det visar kanske att jag fått ännu en med mycket fart och nyfikenhet?

Han fick en gåstol strax innan jul och då fick vi nog en liten aning om hur det blir när han lär sig ta sig fram för egen maskin!!!!!!
Han når mycket långt i en gåstol har vi märkt och han kommer fram väldigt fort. Dessutom vill han gärna jaga efter pappa i vår korridor till sovrummet när pappa ligger och sover! Pappa Dag säger att det inte stör , men jag försöker ändå barikera så han inte kommer dit.

Vet ni vad? När jag sitter här och skriver kommer jag på att varje dag är ju något nytt för mig också just nu, när allt händer med honom. Vilken tur jag har!

På bilderna är han på jakt efter sakerna i kökslådan, än når han inte , han försöker just nu ta sats och hoppa för att nå.
Piggelin med tjattrig mun och glittrande ögon; det är min Kalle

Kramizzar




Inga kommentarer: