torsdag 29 januari 2009

MOR OCH DOTTER!




Idag var jag och min mor i Ullared och handlade. Vi åkte redan klockan sju för att vara säkra på att det inte skulle vara för mycket folk där, ingen risk! Har aldrig sett så lite folk där.

Vi började vår vistelse där med att mata Kalle, sen började vi vår handling: Schampo, balsam, aluminiumfolie, kalsonger, tröja till Jossan, letande efter en klänning till Nellie, kläder till Kalle, jeans till mig, tröja till mig, sockor till Jossan, födelsedags presenter till Nellie, tog en liten runda kikande på heminredning, ner i källaren och leta efter tuta till mamma och handskar till Dag, sopsäckar och till sist bröd och ost till mamma! Vi gick ut med sakerna till bilen för att sen ta en välbehövlig fika. Detta mina vänner tog (om man inte räknar med fikan) ca två timmar! Vi är ganska bra på att handla snabbt.
Men det betyder inte att vi har tråkigt! Nä, mer kvalitetstid med sin mor än jag fick idag är svårt att få!!
Och det ska inte dröja allt för länge innan vi sitter på stenbäcken och dricker vin och pratar om allt mellan himmel och jord. Jag längtar mycket efter det!
Tack mamma för vår mysiga dag!
på onsdag kommer vi på vår onsdagsfika jag och lilleman.
När jag kom hem tog jag på Kalle de nyinköpta (något förstora) galonbyxorna och gick ut så han fick gunga, han skrattade så han tjöt!

Nu ska snart Dag åka och jobba, Kalle är påväg att somna och jag ska kolla på tv.
Ibland blir dagen helt perfekt.
Kramisar

3 kommentarer:

Långa Skuggan sa...

Tack själv gumman! Ser fram emot Stenbäckekvällen med dig!

Skogsviola sa...

Just nu behöver jag inte vara så avis på er geografiska närhet, för på måndag kommer min krumilur och umgås. Dock åker vi icke till Ullared!

Långa Skuggan sa...

För den händelse någon skulle undra vad mamman ska ha tutan till, så behöver vi den i kören när vi sjunger flickor bak i bilen.