onsdag 3 december 2008







I år ska vi fira jul i vårt nya hus! Dessutom ska jag "fixa" julen för första gången på många år. Jag och barnen har ju firat jul med mamma och pappa i flera år och det har varit SÅÅÅ mysigt, men nu ska jag som sagt fixa till det själv och jag har kul varje dag. Hade nog inte fattat hur mycket jag saknat att göra jul. Det som är klart är; köttbullarna, rödkålen köpt, mormors ringar, pepparkakorna, dumlekakor, snickers, julgardiner köpta. Jag försöker göra nåt varje dag. Städningen räknar jag med blir ganska enkel då vi dels nyss flyttat in och dels har jag en sambo som är pedant! Kan det bli bättre? När man gör jul i ett nytt hus blir allt man gör både gammalt och nytt. Alla ljusstakar och stjärnor ska hitta sin plats, och jag tycker att jag har lyckats bra med det. Sen dan innan jul kommer det riktigt roliga att hitta rätt plats till alla tomtarna. Julgardinerna ska upp och sedan kommer julaftonen!!!!! Då gäller det att allt blir som vanligt! (Speciellt för Alex.) Gottetallrik, morgonklapp, väntan, mat, klappar och MYS!


Ha det riktigt gott alla nu tiden fram till jul!


Kramisar

5 kommentarer:

Skogsviola sa...

Jag tycker det ser ut som om det är Jossan som jobbar?!

Långa Skuggan sa...

Jaha, jag förstår att du har skoj. Det har jag också i vårt nya. Hoppas allt blir gott och bra. Kommer och provsmakar!!

lugnåfin sa...

Moster Venda; visst jobbar Jossan men det är väll vitsen med jul att man gör saker ihop.
Mamma; kom när du vill nu finns det mycket att bjuda på.
Kramisar

Åsa sa...

Lycka till i julysslet!
Här hemma hos oss är det samma känsla. Äntligen ska vi fira jul hemma och inte fara runt. I år får de andra fara runt till oss.
Vi får träffas och julfika snart med andr ord.
Tjingeling Åsa

Anonym sa...

Låter som ni har mysigt! Vi kommer och provsmakar snart.
Kram
Lina