måndag 15 december 2008

Julförberedelser?

Nu får ni alla ursäkta mig lite, jag brukar se det mesta positivt men just denna morgon går det inte. Så här kommer en liten klagoradda!


Juafton närmar sig med stormsteg och Efter att hela familjen haft magsjuka i en vecka (inga julförberedelser då, hanns inte med) blev Dag ordentligt förkyld. Han fick iallafall ingen feber, sen fick Alex ont i halsen och nästan 40 graders feber i går var han bättre bara 38.7 på morgonen. Idag ska Jossan till östra på kontroll och hon klagar över halsont, lilleman är inte som han brukar heller men jag vågar inte ta febern innan vi varit i göteborg! (hemsk mamma va?) Mitt i alla dessa sjukdomar bestämde sig Försäkringskassan för att krångla med Dags utbetalning, vad är det som gör att dom i sina brev får en att känna sig som en stor bov och bedragare? Jag tycker att dom kunde ha en lite mjukare ton i sina brev!!!!!!!!!!!!!


Nu har dom iallafall gått med på att vi inte försöker oss på ett bedrägeri på. så vi kan åka och handla julklappar på fredag. Håll tummarna så att vi hittar till alla.


Usch och fy vad jag har klagat en stund nu men imorgon kan jag nog hitta positiva saker i min just nu något röriga tillvaro.


Massa kramar till er alla!

3 kommentarer:

Långa Skuggan sa...

Du har min fulla förståelse. Det vet man ju precis hur det är när ungar blir sjuka lagom till jul. Det är ju ingen tröst att det händer alla och ganska ofta. Hoppas att allt går över fort. Du vet att jag hjälper till om du behöver, dock helst inte genom att ge mig in i lejonkulan.

lugnåfin sa...

Jag vet att du hjälper mig om det krisar, men än är det inte full kaos.
Kramisar

Åsa sa...

Magsjuka gör verkligen ingen glad! Till och med du dras ner i humör av denna trista sjukdom. Hoppas resan till Östra gick fint och att ni nu är piggare. Du ska se att julen blir toppen!
Kanske hjälper det att höra att jag och mina flickor är sympatiförkylda med er!
Kram i juletid!