söndag 21 december 2008

julförberedelser 2

Ja, nu är jag tillbaka med ett något bättre humör. Dag har bara hosta kvar, Alex har bara hosta kvar, jag vågar nog skriva att Karl bara har hosta kvar, Nellie däremot har fortfarande feber och Jossan har fortfarande feber. Men den är iallafall inte så hög längre så det ska nog bli jul här också.


Klapparna var vi på ullared och inhandlade i fredags. Vi gick upp tidigt för vi tänkte att det skulle va tjockt med folk, barnbidragsdag som det var. Inga bekymmer att parkera nära ingången, ingen kö in, efter ca 2 1/2 timme åkte vi därifrån både med paket i bilen och mätta magar! Bestämde att jag skulle åka och handla den sista maten på lördagen. Åkte in till borås i god tro att detta ska gå hyfsat fort och lätt (tänkte på hur lite folk det var på ullared), ack vad jag bedrog mig! Först tog det sju svåra år att ta mig genom stan till Willys och där började problemet att få tag på en parkeringsplats någorlunda nära affären. När det var gjort tog jag lilleman på armen och gick in för att handla, när jag skulle stoppa i en femma i kundvagnen med bebistol på gick inte det, man var tvungen att gå till kundkänst och där få en speciell polett. Sagt och gjort vi gick till kundkänst och möttes av i mitt tycke en enorm kö, suckade lite och ställde mig och väntade på min tur. Efter en bra stund hade de före mig tippat på lotto, hästar och köpt lotter färdigt, och det var min tur. Då fick jag veta att jag skulle lämna 50 kr eller mitt körkort som pant. I dessa korttider hade jag inga kontanter och tjejen i kassan fick mitt körkort. ÄNTLIGEN var vi färdiga för att börja handla efter att vi lämnart hemmet lite drygt en timma tidigare. Där inne gick det ganska fort men hemresan tog tid den också.


VARFÖR, VARFÖR,VARFÖR är jag inte ute i god tid. Det vore lite roligt att prova det nån gång. Nästa jul kanske? Vi får se.

Massa julkramar till alla som tittar in här.


En alldeles speciell kram till min urmoder för hjälpen med skinkan när det körde till sig för mig!

2 kommentarer:

Långa Skuggan sa...

Men alltså, nu fattar jag ingenting! Var du tvungen att lämna in ditt KÖRKORT för att få använda en kundvagn så att du kunde handla varor i deras affär??? Vore jag som du skulle jag byta affär genast!
Och skinkan blev ätlig hoppas jag. Kram på dig!

lugnåfin sa...

Ja jag var tvungen att lämna mitt körkort, men det var verkligen inte aktuellt att byta affär just då och ge sig ut i traffiken igen.
Skinkan blev JÄTTEGOD!!!!!!!!!!