fredag 3 oktober 2008

Hösten

Lördagmorgon!

Sitter här och väntar på att kaffet ska rinna ner. klockan är 07:37 och jag har fått SOVMORGON. När jag sitter här tittar jag ut mot en lekplats som är här utanför. Träden är nästan som finast nu. ( Det är bara precis när löven slagit ut på våren som de är finare.)

Grönt, gult,brunt,rött och orange i en enda salig blandning och som liten krydda på det så är det vått, det ligger nästan som glitterströssel på löven. Och bakom husen ser jag solen stiga upp. Visst är hösten härlig!!

Och när kvällen kommer och det blir mörkt får man krypa upp i soffan och mysa, kanske ta en mugg te tillsammans med en bra bok, deckare såklart. Nä nu har nog kaffet blivit klart och jag har massor att göra för i morgon sa Karl döpas.

Kramisar från mig.

Inga kommentarer: